טלפון חשמלאי פור יו

לחשמלאי 24 שעות חייגו:
050-800-4096

איך מחליפים שקע חשמל

השאירו פרטים לטיפול מהיר!

לקוחות ממליצים

מחירון חשמלאים

ביקור חשמלאי

איתור תקלה

הזזת נקודת חשמל

החלפת שקע

בדיקת הארקה

150-250 ₪

350-450 ₪

300-400 ₪

250-350 ₪

300-400 ₪

סרטון תדמית

איך להחליף שקע

איך מחליפים שקע חשמל

איך מחליפים שקע חשמל בבטחה

ישנן סיבות שונות להחליף את שקעי החשמל בבית. כמו פעולות רבות גם את השקע ניתן להחליף באופן עצמאי, אך תמיד יש לשקול להזמין בעל מקצוע, חשמלאי שמוסמך לכך. המאמר הבא יעזור לך לקבל החלטה אם הגיע הזמן להחליף את השקע וכיצד לבצע את העבודה.

מתי יש להחליף את שקע החשמל:

  • תקלה – במידה והשקע הקיים אינו עובד מכל סיבה שהיא אפשר להחליפו באחד חדש. פעמים רבות הבעיה היא על פני השטח והחלפה תחזיר את השקע לתקינות מלאה ותחסוך עלויות תיקון שאינן נדרשות.

  • שקע ישן ללא מכסה – השקע של החשמל צריך להיות עם מכסה מתאים. אם השקע ישן מאד וכבר אי אפשר להשיג מכסה, הדרך הבטוחה לדאוג לביטחון שלך ושל בני הבית היא להחליף את שקע החשמל באחד חדש.

  • אסתטיקה – לעתים בתהליך שיפוץ יוחלפו השקעים החשמליים כדי לקבל מראה חדיש ונעים בבית. אם השקעים מלוכלכים מאד וכבר אי אפשר לנקות אותם או שהם מיושנים וברצונך להתחדש במראה מודרני יותר, ניתן לבצע את ההחלפה.

  • הגדלת נקודות החשמל – במקום להשתמש במפצלים ומאריכים שאינם מיועדים כפתרון קבוע כל שעליך לעשות הוא לבדוק איך מחליפים שקע חשמל לשקע כפול או משולש. החלפה היא הדרך הבטוחה יותר עבורך ועבור מערכת החשמל בבית.

איך מחליפים שקע חשמל – צעד אחר צעד

את החלפת השקע החשמלי אפשר לבצע באופן עצמי דרך הצעדים הבאים ועם זאת מומלץ לפנות לבעל מקצוע כמו חשמלאי בחיפה כדי שיבצע את העבודה באופן בטוח.

  • שלב ראשון – ניתוק החשמל

בכל עבודה ותיקון הקשורים במערכת החשמל הפעולה הראשונה שיש לעשות היא לנתק את הזרם. אין לעבוד עם חשמל זורם בשום אופן. אפשר לבצע ניתוק מקומי, אם ידוע לך איזה פיוז בארון שולט באזור המטופל ואם יש לך ספק יש לנתק את כל זרם החשמל במבנה. לפני התחלת העבודה עליך לוודא בעזרת טסטר או מכשיר חשמלי שאכן החשמל מנותק.

  • שלב שני – הסרת המכסה ושחרור גוף השקע החלפת שקע חשמל

עליך להסיר את המכסה של השקע בעזרת מברג או דרך פירוק ידני. לאחר מכן יש עליך לשחרר את הגוף עצמו וגם כאן, אם ישנם ברגים יש להשתמש במברג ואם לא אז דרך לחיצה בצדדים והוצאת החלק עצמו. יש למשוך את גוף השקע בזהירות ובלי לקרוע את החוטים.

  • שלב שלישי – סימון ושחרור החוטים

יש להסיר את החוטים המחוברים בזהירות אך לא לפני סימון שלהם. את החוטים יהיה עליך לחבר בסיום העבודה למקומות המיועדים ואם הם ינותקו ללא סימון יהיה קשה עד בלתי אפשרי לדעת לאן הם אמורים להתחבר. אם ברצונך לדעת איך מחליפים שקע חשמל עליך לבצע עבודה מדויקת.

  • שלב רביעי – חיבור החוטים

את החוטים המנותקים יש לחבר לשקע החדש. בשלב זה החשמל לא אמור לחזור לפעילות ויש לקפל את העודפים כלפי פנים השקע ולדחוף אותו בחזרה למקום המיועד (המקום ממנו הוצאת את השקע הישן).

  • שלב חמישי – הידוק והפעלת החשמל

עליך להדק את השקע למקומו. אם ישנם ברגים יש להשתמש במברג (לרוב אין צורך במברגה כיוון שהפעולה עדינה) ואם לא יש לדחוף אותו פנימה בזהירות, דיוק ולבסוף לבדוק שהוא לא זז ממקומו. בסיום אפשר לחבר את החשמל ולחבר בחזרה את המכשירים.

כיצד להחליף את השקע החשמלי בצורה בטוחה

הדרך הבטוחה ביותר להחליף את השקע החשמלי היא להזמין חשמלאי בירושלים או בעיר שלנו. החשמלאי ייקח אחריות מלאה לכל העבודה ונוכל להזמין אותו להחליף בו זמנית מספר שקעים ולטפל בכל בעיה שיש לנו. היום ניתן לנסות לברר איך מחליפים שקע חשמל אך עליך לזכור כי ניסיונות במערכת החשמל עלולים להיות מסוכנים מאד.

מגוון חשמלאים עומדים לרשותך דרך חשמלאי 4 U. כל שעליך לעשות כדי ליהנות משירות ללא פשרות ותשומת לב מרבית לכל עבודה היא להשאיר את פרטיך ולקבל הצעת מחיר במהירות.

5/5 - (3 votes)
דילוג לתוכן