טלפון חשמלאי פור יו

לחשמלאי 24 שעות חייגו:
050-800-4096

דוד שמש לא מחמם

השאירו פרטים לטיפול מהיר!

לקוחות ממליצים

מחירון חשמלאים

ביקור חשמלאי

איתור תקלה

הזזת נקודת חשמל

החלפת שקע

בדיקת הארקה

150-250 ₪

350-450 ₪

300-400 ₪

250-350 ₪

300-400 ₪

סרטון תדמית

דוד שמש לא מחמם

בוילר לא מחמם

מהן הסיבות בגללן דוד שמש לא מחמם וכיצד ניתן לטפל בבעיה

אחת הדרכים הידועות כיום לחסוך בחשמל, היא להשתמש בדוד מים במקום דוד חשמלי. דוד זה פועל באמצעות קולטי שמש הלוכדים את קרני השמש במשטח מיוחד, מה שמסייע לטמפרטורת המים לעלות. בעיקר בחודשי הקיץ, כמעט ואין צורך לחמם את הדוד באופן יזום שכן מים חמים תמיד יזרמו אצלכם בברזים. אבל מה קורה כאשר דוד שמש לא מחמם גם בימים החמים ביותר? זה מספיק מרגיז בחורף, כשחשבתם שהשמש של אוקטובר תספיק בכדי להעניק לכם את המקלחת החמה שחלמתם עליה מהבוקר, אבל בקיץ? כשכל כך חם בחוץ? זה כבר מוזר מאוד. 

דוד שמש לא מחמם – סיבות עיקריות

אין ספק, דוד השמש הוא מוצר חסכוני ויעיל ביותר. העניין הוא שכמו כל מכשיר אחר, גם הוא עלול להתקלקל מידי פעם. דוד שמש לא מחמם מסיבות שונות ומשונות, כגון:

  • קולטי שמש מלוכלכים – זוהי אולי הסיבה השכיחה ביותר לכך שדוד השמש שלכם הפסיק לחמם את המים. עם זאת, זוהי תקלה שקל מאוד לפתור על ידי ניקיון של קולטי השמש. את המשימה יוכל לבצע רק איש מקצוע, מכיוון שהיא כרוכה בעלייה לגג והיכרות עם מבנה קולטי השמש, בכדי שחלילה לא תפגעו בעצמכם או בו. 
  • קולטי שמש מלאים באבנית – בין קולט השמש לדוד, מחברת צנרת שעלולה להתמלא באבנית עם הזמן. כשמספיק אבנית מצטברת, קולט השמש ייסתם והמים החמים שאינם יכולים לעבור, הופכים לקיטור. הקיטור עלול לגרום לחורים בצנרת ואף לפיצוץ בשל הלחץ הגבוה, כך שלפני שרצים להחליף את הצינור כולו יש לבדוק שאין סתימה בקולט עצמו. לאחר מכן, מומלץ כמובן להתקין מסנן אבנית שיאט את תהליך הצטברות האבנית וישמור על הדוד.
  • נזילה – כאמור, קולטי השמש מחוברים לדוד על ידי צינורות המעבירים את המים מנקודת מים ראשית לתהליך חימום, ולאחר מכן אל הדוד עצמו. במקרה של נזילה לרוב לא יהיו מים חמים במקלחת ויעלה צורך להחליף את הצינור התקול.
  • נזילה מהדוד – לא תמיד האשמים בתקלה הם קולטי השמש. לפעמים, האשם הוא דווקא הדוד או הצנרת שמובילה אליו. ישנם מקרים בהם לא ניתן לתקן את הדוד, לדוגמא כאשר מתגלה סדק בדוד עצמו; במקרים אלו יש להחליף את הדוד כולו. אם הנזילה היא מצינורות המובילים לדוד וממנו, כל שצריך לעשות זה רק להחליף את הצינורות הסוררים בעזרת טכנאי דוודים מקצועי. 
  • התקנה לא נכונה – לצערנו, מידי פעם אנו עלולים ליפול לתרמית של אנשי מקצוע המחשיבים את עצמם לטובים בתחומם, אך למעשה העבודה בפועל אינה מספקת. במקרים בהם קולטי השמש הותקנו בצורה לא נכונה, המערכת כולה לא תבצע את עבודתה כהלכה. את הקולטים אמורים להתקין בזווית של עד 50 מעלות ובחשיפה לשמש, שכן אם יהיו מבנים או גורמים שיסתירו את השמש, הרי שלא ניתן יהיה להיעזר בה בכדי לחמם את המים. אנשי המקצוע האמינים יידעו לזהות כאשר דוד שמש לא מחמם בשל התקנה לא נכונה, ויבצעו את כל השדרוגים האפשריים והשינויים הנדרשים בכדי להתקין את הקולטים בזווית הנכונה והמומלצת ביותר בהתאם לסביבה. 

דוד מקולקל לא מחמם את המים

למה לוותר על ההנאות הקטנות של החיים?

הרי ביננו, אין כמו מקלחת חמה. היא הנאה קטנה שנחשבת לתענוג גדול. כשהמים החמים מפסיקים לזרום, זה מרגיש קצת כאילו העולם חרב עלינו. ובכן, לא עוד! אצלנו יודעים עד כמה המים החמים שלכם חשובים לכם, ומתחייבים לעזור לכם לגלות מדוע דוד שמש לא מחמם ובתוך זמן קצר, להחזיר אתכם לשגרה ובמחיר משתלם והגון במיוחד. אל תחכו לחורף, טפלו בדוד שלכם כבר עכשיו! 

 

Rate this post
דילוג לתוכן