טלפון חשמלאי פור יו

לחשמלאי 24 שעות חייגו:
050-800-4096

ממסר פחת קופץ

השאירו פרטים לטיפול מהיר!

לקוחות ממליצים

מחירון חשמלאים

ביקור חשמלאי

איתור תקלה

הזזת נקודת חשמל

החלפת שקע

בדיקת הארקה

150-250 ₪

350-450 ₪

300-400 ₪

250-350 ₪

300-400 ₪

סרטון תדמית

ממסר פחת קופץ

ארון חשמל

מדוע ממסר פחת קופץ ומה ניתן לעשות בנידון?

מה היינו עושים בלי חשמל? כמעט בלתי אפשרי לתאר את החיים בלעדיו. עם כל היתרונות הנפלאים שלו, החשמל עלול להיות מסוכן עבורנו אם לא נוהגים בו כמו שצריך. כדי להגן עלינו מאותן סכנות אפשריות, קיים מפסק פחת (או בשמו הנוסף ממסר פחת) המחובר לכל המעגלים החשמליים הקיימים במקום. כאשר ממסר פחת קופץ הוא עושה זאת בכדי להתריע לנו על כך שישנה בעיה כלשהי במערכת החשמל שמחייבת טיפול דחוף.

ממסר הפחת בנוי מטבעת העשויה פריט (Ferrite – שהוא חומר מבודד), שדרכה מלופפים שלושה סלילים; דרך שניים מהסלילים עובר זרם חשמלי שווה. אם מסיבה מסוימת הזרם מתגבר כך שנוצר זרם גם בסליל השלישי, ייתכן שישנה זליגה במעגל החשמלי וזה מה שגורם לפחת קפוץ ולנתק את אותו מעגל חשמלי, שעלול להיות בעייתי כרגע.

מה ניתן לעשות כאשר ממסר פחת קופץ

כאמור, ממסר פחת קופץ במטרה להגן עלינו מהתחשמלות. כאשר מזוהה דליפת זרם – כלומר מתרחשת התחשמלות כך שהזרם החשמלי עובר דרך האדם לקרקע, הממסר יקפוץ וינתק את הזרם שהאדם מרגיש. במקרים אחרים, הממסר ינתק את הזרם כאשר מזוהה תקלה במכשיר חשמלי כלשהו, שעלולה לגרום לשריפה במקרה קיצוני ובעיקר בקרב מכשירים חשמליים הצורכים יותר אנרגיה; תנור אפייה, מזגן, מקרר ועוד.

לפני שנפרט על הצעדים שיש לבצע כאשר ממסר פחת קופץ כדאי אולי להזכיר את העובדה שניתן לבדוק באופן יזום את תקינותו של הממסר. כדי לעשות זאת, יש ללחוץ על הכפתור המסומן באות T ולבדוק האם הוא קופץ כשעושים זאת. אתם לא חייבים לעשות זאת, אבל רק ליתר בטחון!

 

  • כשממסר הפחת קופץ בעצמו – אם ממסר הפחת קפץ ולא כי ניסיתם לבדוק אותו, סימן שישנה תקלה באחד המכשירים החשמליים או המעגלים בבית. בשלב הראשון יש לנתק את כל המכשירים בבית ולהרים את ממסר הפחת חזרה למקומו.
  • לעבור מכשיר מכשיר – כעת יש לחבר את כל המכשירים החשמליים עד לרגע בו ממסר הפחת יקפוץ שוב. הדרך לדעת מתי זה קורה היא על פי האור בבית; כשאתם מחברים את המכשירים, עשו זאת כשהאור דולק. ברגע שהוא כבה, סימן שהמכשיר האחרון שחיברתם לחשמל הוא זה שכנראה גורם לממסר הפחת לקפוץ.
  • לא תמיד השיטה הזו עובדת – לפעמים, ממסר הפחת קופץ עוד לפני שבכלל הגענו למכשיר החשמל הראשון שברצוננו לחבר מחדש. במקרה זה יש להוריד את כל המאמתים בלוח החשמל, פרט לממסר הפחת והמאמת הראשי. שימו לב שאם הממסר קופץ גם כאשר כל המאמתים למטה, ייתכן והוא עצמו פגום ומחייב להזמין חשמלאי מוסמך שיבדוק מדוע. אם הוא אינו קופץ, התחילו להעלות את המאמתים אחד אחד עד שהפחת יקפוץ שוב. המאמת שגרם לממסר הפחת להגיב, הוא זה שדרכו עובר זרם חשמלי לשקע המחובר למכשיר חשמלי מסוים, שייתכן שהוא מקור הבעיה. במקרה זה, יש ליצור קשר עם חשמלאי מוסמך.
  • בעיה במאמת הראשי? – לעתים קורה שהמאמת הראשי הוא זה שקופץ. המשמעות היא שישנה צריכת יתר של חשמל שנגרמת בשל הפעלה של מכשירים 'זוללי חשמל' בו זמנית, או קצר חשמלי כלשהו. המאמת הראשי מטרתו להגן על חוטי החשמל הקטנים משריפה, ואם הוא קופץ יש לנתק את אחד המכשירים החשודים ולהרים את המאמת שוב. אם הוא עדיין ממשיך לקפוץ, ייתכן שהסיבה לכך היא שאותם מכשירים מחוברים לשקעים שאינם תואמים את האנרגיה שהם צורכים, וזה הזמן לחבר אותם לשקעי כוח חזקים או להתקין שקעים ייעודיים כאלו ברחבי הבית.

אין שעה לבעיות החשמל

ארון קופץ הפסקת חשמל

ממסר פחת קופץ עלול להוות מטרד של ממש, בעיקר אם אתם לא מצליחים לפתור את הבעיה ועל אחת כמה וכמה אם היא מתרחשת בשעות שבהן אין לכם גורם מקצועי לפנות אליו. אלא אם כן כמובן, תמצאו חשמלאי 24 שעות שיעמוד לרשותכם בכל שעה משעות היממה! לשמחתכם, אתם ממש לא צריכים יותר לחפש; הצוות המקצועי של חשמל4יו ישמח להתייצב למשימה בכל שעה, ולהעניק לכם פתרונות יצירתיים ומעולים לטווח הארוך גם אם תעירו אותנו באמצע הלילה. עם השירות שלנו, אתם לגמרי יכולים להרגיש בטוחים!

 

Rate this post
דילוג לתוכן